اشعارضیغم نیکجو ـ اردبیل

اشعارضیغم نیکجو ـ اردبیل

شعرها و دلنوشته ها
اشعارضیغم نیکجو ـ اردبیل

اشعارضیغم نیکجو ـ اردبیل

شعرها و دلنوشته ها

آیه یکتا پرستی

آیه ی یکتا پرستی

                                      تقدیم به :

                                                             مادرم

                                          مادر آیینه و خورشید

                                        چشمه ی پُر مهر و اُمید

 

 سلام ای مهربان نیلوفر من

شراب دیدگانت ،‌ کوثر من

نسیم آشنای زندگانی

شمیم مهر چشم عبهر من

به رقص آ در خیال آسمانم

تو ای مست سفیدِ کفتر من

چراغ مهر چشمان تو دارد

به ظلمات این ، دل اسکندر من

به بادم داده چشم ِآتشینت

نمی بینی چرا شور و شر من !؟

فراق روی مهرت آتشین است

نمی خشکاند این چشم تر من !

گمانم نقش زیبا می نشاند

به چشمت سُرمه ی‌ خاکستر من

به عشق روی تو سازم غزل ها

سیاهی در سیاهی ،‌ دفتر من

نیازم ناز چشمان تو جوید

به نازی پر کن ای گل ساغر من

مطیع عشوه ی چشم توهستم

تویی سلطان دین و کشور من

فقیر عشق روی  بی ریایت

دل ِمجنونی ام زور و زر من

نهم گل بوسه بر چشمان مستت

نهان از خاطرات دیگر من

قسم بر سایه ی بالا بلندت

نکو گردد به مهرت ، اختر من !

تمام آیه ی یکتا پرستی

نگاه مهربان  مادر من

زلال شهر چشم دلبر من

تمام باور ،  من ، یاور من !

 

(اردیبهشت 1377 اردبیل)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد